وجود ۱۱ ساختمان پلاک قرمز در منطقه ۱۱ تهران
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۴۳۲۰
شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به وجود ۱۱ ساختمان ناایمن و پلاک قرمز در این منطقه، گفت: ساختمانهای علاءالدین، آلومینیوم و پاساژ مهستان در دسته ساختمانهای ناایمن منطقه ۱۱ قرار میگیرند و ساختمان «آزاد» نیز به علت مشکلات ایمنی که دارد پلمب آن از امروز آغاز میشود.
سید محمد موسوی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به وجود ساختمانهای ناایمن منطقه۱۱، گفت: به علت ویژگیهای خاص منطقه ۱۱ تعداد ساختمانهای ناایمن در آن قابل توجه است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره وضعیت ساختمان آزاد به عنوان یکی از ساختمانهای ناایمن، اظهار کرد: ساختمان آزاد واقع در خیابان ولیعصر و تقاطع جمهوری، قدمتی ۶۰ ساله دارد. در کشور ما آئیننامههای مرجع که طراحی ساختمانها بر اساس آنها انجام شده مربوط به ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر هستند؛ لذا وضعیتی که این ساختمان دارد با هیچکدام از آئیننامههای سازمان نظام مهندسی مطابقت ندارد.
شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: فرسودگی این ساختمان نیز مزید بر علت شده و حتی اگر اتفاق ویژهای نیز نیفتد ساختمان به اصطلاح خسته است و باید تخریب و نوسازی شود. مالک ساختمان نیز به دلایلی در طبقه ۱- و۲- فضایی را خالی کرده و تعدادی مغازه در آن ایجاد شده است. این موضوع سبب ناپایداری آن از لحاظ مهندسی شده است. مالک این ساختمان نیز در ایران حضور ندارد و وکلای وی این موضوع را پیگیری میکنند و این یکی از دلایل کندی روند مقاوم سازی شده است. ما در شهرداری معتقدیم باید بر اساس مقررات سازمان نظام مهندسی هر اقدامی که لازم است نظیر تخریب یا مقاوم سازی انجام شود.
موسوی اضافه کرد: اگر تخریب لازم باشد باید پرونده تشکیل شود و درخواست تخریب داده شود. ما نیز برای این کار تسهیلاتی در نظر میگیریم. کارشناسان سازمان نظام مهندسی و شهرداری معتقدند که ساختمان آزاد ایمن نیست و ما بر همین اساس تصمیم گرفتیم آن را در گام اول پلمب کنیم.
شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: جلسات متعددی با مالک، کسبه و معاون دادستان برگزار شد و نتیجه این شد که باید در این ساختمان رفع خطر انجام شود و این موضوع در شورای تأمین هم مطرح شد.
وی درباره چالشهای اجتماعی ایمن سازی ساختمان آزاد، گفت: ساختمان آزاد ۱۰۰ نفر کسبه دارد و ایمن سازی آن با چالشهای اجتماعی روبروست. اجرای چنین احکامی سخت است. البته مشکل این ساختمان چیز جدیدی نیست و حدودا شش سال است که این موضوع مطرح است. همه دستگاهها از جمله نیروی انتظامی و حتی دستگاههای امنیتی با همکاری شهرداری و آتش نشانی باید دست به دست هم دهند تا این موضوع مدیریت شود.
موسوی درباره ساختمانهای ناایمن در تهران گفت: ساختمانهای ناایمن تهران عمدتا از نظر استانداردهای آتش نشانی، برق، آسانسور و پله برقی مشکل داشته و بسیاری از آنها قابلیت ایمن سازی را دارند و تا تصمیم قاطعی در این زمینه گرفته نشود شهر ایمن نخواهد شد. اگر در این زمینه محافظه کارانه عمل کنیم وقوع اتفاقات ناگوار دور از انتظار نیست.
وجود ۱۱ ساختمان پرخطر و به اصطلاح پلاک قرمز در منطقه ۱۱شهردار منطقه ۱۱ درباره آمار وضعیت ساختمانهای ناایمن این منطقه گفت: ۱۱ ساختمان پرخطر و به اصطلاح پلاک قرمز در منطقه ۱۱ وجود دارد. ساختمانهایی که از لحاظ ایمنی متوجه مخاطرات کمتری هستند، بیشترند. ساختمانهایی مانند علاءالدین، پاساژ آلومینیوم و پاساژ مهستان در این لیست قرار میگیرند و هیچ ساختمان درمانی در این فهرست دیده نمیشود.
وی تاکید کرد: اگر رسانه بتواند در همین یک مورد که ایمن سازی ساختمانهاست موثر باشد. ماموریت خطیری را به انجام رسانده است.
موسوی درباره وضعیت پاساژ آلومینیوم و ساختمان علاءالدین واقع در خیابان جمهوری نیز گفت: مالک ساختمان آلومینیوم بنیاد مستضعفان است و روزانه چند هزار نفر در آن تردد دارند. در ساختمان علاءالدین نیز روزانه ۵۰ هزار نفر تردد میکنند.
شهرداری سهامدار ساختمان علاءالدین نیستوی درباره مشارکت شهرداری در سهام ساختمان علاءالدین نیز گفت: شهرداری سهامدار علاءالدین نیست. مشکلات این ساختمان نیز از لحاظ ایمنی در حوزه آتش نشانی است. البته نباید از حق گذشت که مالک پاساژ اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و علاءالدین نسبت به بسیاری از پاساژها از حیث امور آتش نشانی جلوتر است. این ساختمان مشمول ماده ۱۰۰ هم شده که عمدتا نیز اجرا شده است.
شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به مشکل اصلی این ساختمان، گفت: مشکل ساختمان علاءالدین با اجرای رأی ماده ۱۰۰ و اصلاح پله برقی و تجهیزات آتش نشانی مدرن حل نمیشود. مشکل اصلی این ساختمان جمعیت فوق تصور آن است. در ساعاتی از روز این ساختمان پذیرای ۱۰ هزار نفر در "آن واحد" است. این باعث میشود که حتی هنگام بروز حادثه کاذب نیز احتمال وقوع بحران وجود داشته باشد.
منبع: فرارو
کلیدواژه: ساختمان ناایمن ساختمان های ناایمن ساختمان علاء الدین شهردار منطقه ۱۱ ساختمان آزاد پلاک قرمز ساختمان نیز ساختمان ها ۱۱ ساختمان ایمن سازی آتش نشانی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش میرجلال الدین کزازی به فیلم «مست عشق»
میرجلالالدین کزازی میگوید: فیلم «مست عشق» از اندک فیلمهایی است که از دیدنش شادمان و خشنود بوده است.
به گزارش ایسکانیوز؛ استاد زبان و ادبیات فارسی و شاهنامهپژوه در حاشیه اکران خصوصی «مست عشق» برای ادیبان و چهرههای فرهنگی، درباره این فیلم اظهار کرد: از نگاهی فراخ و فراگیر، دید و داوری من درباره این توژینه داستانی یا فیلم این است که دستاندکاران و پدیدآورندگان آن در کار هنری که میخواستهاند کرد، کامدار بودهاند. توانستهاند به آن آماجها و آرمانهایی که در سر میپروردهاند، دست بیابند. از این دید این فیلم یکی از اندک فیلمهایی است که من از دیدن آن، از آغاز تا انجام فیلم، شادمان و خشنود بودم.
او افزود: آن دریافتی که این هنرمندان از چهره مولانا و منش و کنش او داشتهاند، در بخشی گسترده در این آفریده هنری بازتاب یافته است. دمهای دلپذیری را من به هنگام دیدن فیلم گذرانیدم اما چند ویژگی بیشتر بر من کارگر افتاد؛ بجز کارگردانی که هر چه در فیلم میگذرد به راستی به گونهای به او بازمیگردد زیرا اوست که سررشتهها را در دست دارد، خُنیا یا موسیقی فیلم بسیار باشکوه ، کارساز و اثرگذار بود، به همان سان فیلم برداری آن. سه دیگر، آوابرداری این فیلم. از دید فنی این سه، نمود بیشتری در چشم من داشت.
کزازی درباره گفتوگوهای بین شمس و مولانا که از دید برخی، شاید برای مخاطب عام دیریابتر باشد و اینکه آیا فیلم توانسته شمایی از مولانا و شمس را به مخاطب عامتر معرفی کند، گفت: بیشینه این گفتوگوها چون از آبشخورها ستانده شده بود، از ویژگیهای بسیار پسندیده فیلم شمرده میشود اما زبان فیلم، شاید ناچار بودهاند من داوری نمیکنم، با زبان روزگار مولانا همیشه سازگار نبود، شاید میخواستهاند که بیننده امروزین بتواند پیوند بیشتری با فیلم بیابد. ببینندهای که با ادب پارسی و زبان مولانا به بسندگی آشنا نیست.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق» «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)